トレードショー Trade Showsグローバル見本市アシストサービス Global Trade Show Assistance Service
現在 対応状況可能な見本市・We can currently assist with the following trade event(s)
対面・In-person: 2022年5月24日〜26日@ラスベガス・24 to 26 May 2022@Las Vegas
オンライン・Online: 2022年5月26日~6月3日・26 May - 3 June 2022 ウエブサイト・Website: https://www.licensingexpo.com/en/home.html 対面・In-person: 2022年9月20日〜22日@ラスベガス・20 to 22 September 2022@London
オンライン・Online: 開催は未定。改めてご確認ください。Not yet decided. Please check back again. ウエブサイト・Website: https://www.brandlicensing.eu/en/home.html 世界のライセンス業界団体であるLicensing Internationalによると、2020年の世界のコンテンツライセンス市場は、小売価格で約2,928億米ドル(約36兆5,900億円)となっています。無数の消費者向け小売キャンペーンを成功に導く原動力となる継続的に成長するビジネス分野として、ライセンスビジネスの大きなシェアは、世界中のライセンス見本市で行われています。パンデミックの間、多くの見本市が仮想・オンラインプラットフォームで実施されましたが、コロナウイルス風土病になるため、(2022年4月現在)主要な対面式の見本市が今再び戻りつつあります。ライセンシングは人を中心としたビジネスとしてよく知られているため、オンラインのトレードイベントの結果はまちまちで、多くの業界関係者が対面式イベントの復活を歓迎しています。
一般に、ライセンシング・トレードショーは2つのグループに分けられます。 まず、国際的な地域市場をカバーするメジャーな見本市:ラスベガスのLicensing Expoは、一般に「世界最大のライセンシング・トレードショー」として知られているが、北中南米市場に焦点を当て、ロンドンのBrand Licensing Europeは、イギリス、ヨーロッパだけでなく、ロシア、アフリカ、中東を含む広い地域をカバーしています。香港国際ライセンシングショーは、東アジア地域全体をカバーしています。これらの展示会は、20年以上の歴史があります。 次、国内市場向けのライセンス見本市である。東京のライセンシングジャパン、パリのCoBrandz、ソウルの韓国キャラクターライセンシングフェアなど、10年以上の歴史を持つ展示会が多くあります。 そして、新興国市場の需要に応えるために開催される若いショーも多くあります。 当社代表は、世界各国の見本市に出展者、来場者、コンサルタントとして参加した長年の経験と専門知識を有しています。弊社は、見本市において、日本のブランドオーナーのクライアントのために、国際的な存在感を確立し、国際市場を開拓してきた実績があります。 国際ライセンス見本市への訪問および出展のためのコンサルティングおよびコーディネーションサービスを提供します。 当社の専門知識と豊富な業界経験に加え、文化的背景やビジネスプロトコルを理解しているため、プロフェッショナルで適切なサービスを提供することが可能です。
価格(サービス例、消費税別)
取引実績一例 Client Examples
In 2020, the global content licensing market was worth approximately US$ 292.8 billion (approximately JPY 36.59 trillion) at retail according to Licensing International, the global licensing trade association. As a continually growing business sector that is the driver behind countless successful consumer retail programs, a large share of licensing business is done at licensing trade fairs around the world. While a number of trade shows were conducted on virtual platforms during the pandemic, as the coronavirus becomes endemic, (as of April 2022) major in-person trade shows are now returning again. With licensing being well-known as a people-centric business, results for online trade events have been a mixed bag and many industry players are welcoming the return of in-person events.
Generally speaking, licensing trade shows fall into two groups. First are the "majors" covering international regional markets - Licensing Expo in Las Vegas - generally known as the "largest licensing trade show in the world" - focuses on the North, Central and South American markets, Brand Licensing Europe in London covers a wide geographical range attracting not just UK and Europe but also Russia, Africa and the Middle East. The Hong Kong International Licensing Show covers the entire East Asian region. These shows have been around for two decades or more. Second are the licensing trade fairs for domestic markets. Many shows such as Licensing Japan in Tokyo, CoBrandz in Paris and the Korea Character Licensing Fair in Seoul have been established for more than ten years. And then there are many younger shows that take place to serve emerging market demand. Our company president has many years of experience and expertise participating in trade fairs around the world as an exhibitor, visitor and consultant. ZenWorks has a strong track record at trade fairs in establishing an international presence and developing overseas markets for Japanese IP owner clients. ZenWorks is pleased to offer consulting and coordination services for visiting and exhibiting at international licensing trade fairs. Our expertise and extensive industry experience, combined with our understanding of cultural backgrounds and business protocols, ensures we can provide a professional and relevant service.
Pricing (example services; excludes Japanese consumption tax)
|
ライセンシング・トレードイベント・データベース・Licensing Trade Events Databases
|