Kikkoman・キッコーマン
アメリカ・欧州における日本食品ブランド初のマーチャンダイズプログラム
First Ever Licensed Merchandising Program for
a Japanese Food Brand in the U.S.A. & Europe
キッコーマンは、世界的に有名な日本の食品メーカーであり、No.1の醤油メーカーです。消費者がより本格的なエスニック料理を求める中、大胆な風味がトレンドとなり続けています。キッコーマンは、日本やアジアに関連するトップクラスの食品ブランドであり、味とライフスタイルを融合させ、時代にマッチした消費者体験を提供しています。
伝統と革新を融合させ、キッコーマンのスローガンである「Seasoning Your Life」のように、ライセンシーと小売業者を刺激して豊かにし、消費者の生活に味付けをすることを目的としているのです。 弊社は、キッコーマンが日本の食品ブランドとして初めてライフスタイルに基づくブランドエクステンションのライセンシングプログラムに着手するきっかけとなったプロジェクトを、まずアメリカで、その後ヨーロッパで共同企画しました。 弊社はマスターエージェントの株式会社タクトコミュニケーションズと提携し、米国ではBradford Licensing、ヨーロッパではWildBrainCPLGのコーポレート&ライフスタイル部門であるASPIREと、キッコーマンのライフスタイルベースのブランドエクステンションのライセンスプログラムを主導しています。 Kikkoman is the world-renowned Japanese food manufacturer and #1 soy sauce producer. Bold flavor profiles continue to trend as consumers demand more authentic ethnic cuisine. Kikkoman is one of the top food brands associated with Japan and Asia, fusing flavor and lifestyle to match the times and enhance the consumer experience. In blending tradition and innovation and just like Kikkoman’s slogan of “Seasoning Your Life”, it is set to stimulate and enrich licensees and retailers alike, while seasoning the life of the consumer. ZenWorks originally co-conceived the project that led Kikkoman to became the first Japanese food brand to embark on a lifestyle-based brand extension licensing program, firstly in the U.S., and later in Europe. ZenWorks partners with the master agent, Tact Communications, to guide the lifestyle-based brand extension licensing program for Kikkoman in the U.S. with Bradford Licensing and in Europe with ASPIRE, the dedicated Corporate & Lifestyle division of WildBrain CPLG. 地域:アメリカ・ヨーロッパ Territories: USA, Europe |
© Kikkoman Corporation. All rights reserved.