CHINA MARKET LICENSING BUSINESS MAGAZINE 中国ライセンシングビジネス情報誌
With retail merchandise sales now exceeding $12 billion, and growth in the region of 15% year on year, China is now the fifth largest licensing market in the world. And whilst entertainment licensing leads the way, other categories are fast expanding including art and design, lifestyle and fashion, heritage, corporate and brand, sports and more.
Total Licensing Special China Edition was launched in 2018 in response to requests from readers to have a magazine specifically for this important marketplace, published in both Mandarin and English. The magazine is designed to help those in China see what is happening both in China and in the rest of the world, as well as educate readers in North America, Europe and further afield about activities in the expanding Chinese marketplace. The magazine is published twice a year in both print and digital formats. 商品の小売売上高が120億ドルを超え、前年比15%台の成長を遂げた中国は、今や世界第5位のライセンス市場となっています。エンターテインメントのライセンシングがリードする一方で、アートやデザイン、ライフスタイルやファッション、遺産、企業やブランド、スポーツなど、他のカテゴリーも急速に拡大しています。 Total Licensing Special China Editionは、この重要な市場に特化した雑誌が欲しいという読者の要望に応え、中国語と英語の両方で発行され、2018年に創刊されました。 この雑誌は、中国にいる人が中国と世界の両方で何が起こっているかを確認できるように、また北米やヨーロッパ、さらに遠くの読者が拡大する中国市場での活動について学ぶことができるようにデザインされています。 この雑誌は年2回印刷物とデジタル形式で発行されます。 |
MEDIA SCHEDULE メディアスケジュール
Content and publishing dates are subject to change without notice • 内容および発行日は予告なく変更されることがありますのであらかじめご了承ください
Content and publishing dates are subject to change without notice • 内容および発行日は予告なく変更されることがありますのであらかじめご了承ください
OCTOBER 2023 EDITION 2023年10月号
DEADLINES 締め切り
Editorial 記事原稿: 30 August 2023 2023年8月30日
Ad Material 広告入稿: 15 September 2023 2023年9月15日
PUBLISHED 発行日
Digital デジタル版: 15 September 2023 2023年9月15日
Print 印刷版: 18 October 2023 2023年10月18日
KEY FEATURES 特集記事
China Licensing Expo Preview 中国ライセンシング・エキスポ プレビュー
What's on show and who is exhibiting
出展企業と出展するブランドの紹介
The Chinese Licensing Marketplace 中国のライセンス市場
Latest trends and news
最新動向とニュース
Museums & Heritage Brands 博物館と文化遺産ブランド
A growing market in China
中国で成長する市場
The Rise of Digital Brands デジタル・ブランドの台頭
A look at the growth of digital brands in Mainland China and Hong Kong
中国本土と香港におけるデジタル・ブランドの成長を見る
Chinese Market News and Data 中国市場のニュースとデータ分析
DISTRIBUTION 配布先
China Licensing Expo exhibitors and visitors through a media partnership with the organisers, CTJPA (China Toy & Juvenile Products Association) 中国ライセンシング・エキスポの主催者であるCTJPA(China Toy & Juvenile Products Association)とのメディア・パートナーシップによる出展者と来場者
Total Licensing Chinese subscribers Total Licensingの中国購読者
Companies outside China looking to do business in China 中国でのビジネスを目指す中国国外の企業
Editorial 記事原稿: 30 August 2023 2023年8月30日
Ad Material 広告入稿: 15 September 2023 2023年9月15日
PUBLISHED 発行日
Digital デジタル版: 15 September 2023 2023年9月15日
Print 印刷版: 18 October 2023 2023年10月18日
KEY FEATURES 特集記事
China Licensing Expo Preview 中国ライセンシング・エキスポ プレビュー
What's on show and who is exhibiting
出展企業と出展するブランドの紹介
The Chinese Licensing Marketplace 中国のライセンス市場
Latest trends and news
最新動向とニュース
Museums & Heritage Brands 博物館と文化遺産ブランド
A growing market in China
中国で成長する市場
The Rise of Digital Brands デジタル・ブランドの台頭
A look at the growth of digital brands in Mainland China and Hong Kong
中国本土と香港におけるデジタル・ブランドの成長を見る
Chinese Market News and Data 中国市場のニュースとデータ分析
DISTRIBUTION 配布先
China Licensing Expo exhibitors and visitors through a media partnership with the organisers, CTJPA (China Toy & Juvenile Products Association) 中国ライセンシング・エキスポの主催者であるCTJPA(China Toy & Juvenile Products Association)とのメディア・パートナーシップによる出展者と来場者
Total Licensing Chinese subscribers Total Licensingの中国購読者
Companies outside China looking to do business in China 中国でのビジネスを目指す中国国外の企業
APRIL 2024 EDITION 2024年4月号
DEADLINES 締め切り
Editorial 記事原稿: 7 March 2024 2024年3月7日 Ad Material 広告入稿: 14 March 2024 2024年3月14日 PUBLISHED 発行日 Digital デジタル版: 1 April 2024 2024年4月1日 Print 印刷版: 4 April 2024 2024年4月4日 KEY FEATURES 特集記事 Licensing China Preview Licensing Chinaプレビュー A look at this year’s Shenzhen show 今年の深センショーの様子 The China Infant and Baby market for Licensed Products 中国乳幼児向けライセンス製品市場 Toy Licensing in China 中国における玩具ライセンス What toys are popular in the market 市場で人気のある玩具とは International Brands in China 中国における国際ブランド Which international brands are making inroads into the Chinese market 中国市場に進出している国際ブランドは? Chinese News and Data 中国のニュースとデータ分析 DISTRIBUTION 配布先 Licensing China (Shenzhen) exhibitors and visitors through a media partnership with organisers Licensing China(深圳)の主催者とのメディア提携を通じて出展者と来場者 Total Licensing Chinese subscribers Total Licensingの中国購読者 Companies outside China looking to do business in China 中国でのビジネスを目指す中国国外の企業 |
LATEST MEDIA SCHEDULE DOWNLOAD 最新のメディアスケジュールダウンロード
Click the image to download •画像をクリックしてダウンロードしてください
Click the image to download •画像をクリックしてダウンロードしてください