CHINA MARKET LICENSING BUSINESS MAGAZINE 中国ライセンシングビジネス情報誌
With retail merchandise sales now exceeding $12 billion, and growth in the region of 15% year on year, China is now the fifth largest licensing market in the world. And whilst entertainment licensing leads the way, other categories are fast expanding including art and design, lifestyle and fashion, heritage, corporate and brand, sports and more.
Total Licensing Special China Edition was launched in 2018 in response to requests from readers to have a magazine specifically for this important marketplace, published in both Mandarin and English. The magazine is designed to help those in China see what is happening both in China and in the rest of the world, as well as educate readers in North America, Europe and further afield about activities in the expanding Chinese marketplace. The magazine is published twice a year in both print and digital formats. 商品の小売売上高が120億ドルを超え、前年比15%台の成長を遂げた中国は、今や世界第5位のライセンス市場となっています。エンターテインメントのライセンシングがリードする一方で、アートやデザイン、ライフスタイルやファッション、遺産、企業やブランド、スポーツなど、他のカテゴリーも急速に拡大しています。 Total Licensing Special China Editionは、この重要な市場に特化した雑誌が欲しいという読者の要望に応え、中国語と英語の両方で発行され、2018年に創刊されました。 この雑誌は、中国にいる人が中国と世界の両方で何が起こっているかを確認できるように、また北米やヨーロッパ、さらに遠くの読者が拡大する中国市場での活動について学ぶことができるようにデザインされています。 この雑誌は年2回印刷物とデジタル形式で発行されます。 |