商品の小売売上高が120億ドルを超え、前年比15%台の成長を遂げた中国は、今や世界第5位のライセンス市場となっています。エンターテインメントのライセンシングがリードする一方で、アートやデザイン、ライフスタイルやファッション、遺産、企業やブランド、スポーツなど、他のカテゴリーも急速に拡大しています。
Total Licensing Special China Editionは、この重要な市場に特化した雑誌が欲しいという読者の要望に応え、中国語と英語の両方で発行され、2018年に創刊されました。 この雑誌は、中国にいる人が中国と世界の両方で何が起こっているかを確認できるように、また北米やヨーロッパ、さらに遠くの読者が拡大する中国市場での活動について学ぶことができるようにデザインされています。 この雑誌は、年2回(2月と9月)、印刷物とデジタル形式で発行されます。 With retail merchandise sales now exceeding $12 billion, and growth in the region of 15% year on year, China is now the fifth largest licensing market in the world. And whilst entertainment licensing leads the way, other categories are fast expanding including art and design, lifestyle and fashion, heritage, corporate and brand, sports and more. Total Licensing Special China Edition was launched in 2018 in response to requests from readers to have a magazine specifically for this important marketplace, published in both Mandarin and English. The magazine is designed to help those in China see what is happening both in China and in the rest of the world, as well as educate readers in North America, Europe and further afield about activities in the expanding Chinese marketplace. The magazine is published twice a year (in February and in September) in both print and digital formats. |
2022年メディアスケジュール MEDIA SCHEDULE 2022
内容および発行日は予告なく変更されることがありますのであらかじめご了承ください・Content and publishing dates are subject to change without notice
内容および発行日は予告なく変更されることがありますのであらかじめご了承ください・Content and publishing dates are subject to change without notice
PUBLISHED 発行日
Digital デジタル版: 20 February 2022 2022年2月20日
Print 印刷版: 22 February 2022 2022年2月22日
KEY FEATURES 特集記事
Licensing China Preview ライセンシングチャイナ プレビュー
今年の深圳展示会を振り返って
We look at this year’s Shenzhen show
The China Infant and Baby Market 中国乳幼児市場
急成長するこの分野のライセンス製品をチェックします。
We check out the licensed products in this burgeoning market sector
Toy Licensing in China 中国における玩具のライセンシング
今、中国で人気のある玩具とは
What toys are popular in China now
Chinese News and Market Data 中国ニュース&マーケットデータ
最新ニュースを読み、重要な市場調査の知識を得る
Read the latest news and gain key market research knowledge
DISTRIBUTION 配布先
Licensing China exhibitors and visitors ライセンシングチャイナ出展者・来場者
Total Licensing Chinese subscribers トータルライセンシングの中国購読者
Companies outside China but interested or doing business in China 中国国外の企業で、中国でのビジネスに興味がある、またはビジネスを行っている企業
DEADLINES 締め切り
Editorial 記事原稿: 1 March 2022 2022年3月1日
Ad Material 広告入稿: 7 March 2022 2022年3月7日
Digital デジタル版: 20 February 2022 2022年2月20日
Print 印刷版: 22 February 2022 2022年2月22日
KEY FEATURES 特集記事
Licensing China Preview ライセンシングチャイナ プレビュー
今年の深圳展示会を振り返って
We look at this year’s Shenzhen show
The China Infant and Baby Market 中国乳幼児市場
急成長するこの分野のライセンス製品をチェックします。
We check out the licensed products in this burgeoning market sector
Toy Licensing in China 中国における玩具のライセンシング
今、中国で人気のある玩具とは
What toys are popular in China now
Chinese News and Market Data 中国ニュース&マーケットデータ
最新ニュースを読み、重要な市場調査の知識を得る
Read the latest news and gain key market research knowledge
DISTRIBUTION 配布先
Licensing China exhibitors and visitors ライセンシングチャイナ出展者・来場者
Total Licensing Chinese subscribers トータルライセンシングの中国購読者
Companies outside China but interested or doing business in China 中国国外の企業で、中国でのビジネスに興味がある、またはビジネスを行っている企業
DEADLINES 締め切り
Editorial 記事原稿: 1 March 2022 2022年3月1日
Ad Material 広告入稿: 7 March 2022 2022年3月7日
PUBLISHED 発行日
Digital デジタル版: September 2022 2022年9月
Print 印刷版: September 2022 2022年9月
KEY FEATURES 特集記事
China Market Update
中国市場の最新情報
Brand Licensing in China
中国におけるブランドライセンシング
What's Big in Entertainment
エンタテインメントの世界
Data: What Children Want
データで見る 子どもたちが求めるもの
Chinese News and Market Data
中国ニュース&マーケットデータ
DISTRIBUTION 配布先
China International Licensing Expo exhibitors and visitors 中国国際ライセンシングエキスポの出展者と来場者
Total Licensing Chinese subscribers トータルライセンシングの中国購読者
Companies outside China but interested or doing business in China 中国国外の企業で、中国でのビジネスに興味がある、またはビジネスを行っている企業
DEADLINES 締め切り
Editorial 記事原稿: 10 August 2022 2022年8月10日
Ad Material 広告入稿: 15 August 2022 2022年8月15日
Digital デジタル版: September 2022 2022年9月
Print 印刷版: September 2022 2022年9月
KEY FEATURES 特集記事
China Market Update
中国市場の最新情報
Brand Licensing in China
中国におけるブランドライセンシング
What's Big in Entertainment
エンタテインメントの世界
Data: What Children Want
データで見る 子どもたちが求めるもの
Chinese News and Market Data
中国ニュース&マーケットデータ
DISTRIBUTION 配布先
China International Licensing Expo exhibitors and visitors 中国国際ライセンシングエキスポの出展者と来場者
Total Licensing Chinese subscribers トータルライセンシングの中国購読者
Companies outside China but interested or doing business in China 中国国外の企業で、中国でのビジネスに興味がある、またはビジネスを行っている企業
DEADLINES 締め切り
Editorial 記事原稿: 10 August 2022 2022年8月10日
Ad Material 広告入稿: 15 August 2022 2022年8月15日